Project

Dertien Korsakov Experticecentra in beeld

Het Korsakov Kennis Centrum heeft regionale expertisecentra aangesteld om hun regio's te voorzien van kennis over Korsakov. Alleen is het wel belangrijk dat de regio dan weet wie ze zijn. Daarom reisden wij heel Nederland af om alle dertien Korsakov Expertisecentra in beeld te brengen.

Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum
Korsakov Kenniscentrum

We kregen van het Korsakov Kennis Centrum (KKC) de aanvraag om alle locaties in beeld te brengen voor hun congres, waar het KKC de bezoekers kennis wilde laten maken met dertien Korsakov Expertisecentra en deze op een fijne manier presenteren. Iedere locatie komt echt in beeld en aan het woord. Wij bedachten dat het slim was, als we dan toch deze locaties af gingen, om direct een promotiefilm voor iedere locatie te maken. Hieronder lees je meer over deze aanpak.

Onze aanpak

Toen wij de vraag kregen om door heel Nederland langs alle locaties te toeren, vonden wij dat natuurlijk superleuk! Maar het was ook belangrijk dat er goed werd nagedacht of we niet direct meer content zouden kunnen schieten. Zo stelden wij voor een format te ontwikkelen waarbinnen we de interviews afnamen en sfeerbeelden schoten die nodig waren voor op het congres. We wilden dan ook direct interviewen en beelden schieten voor promotiefilms voor de dertien Korsakov Expertisecentra. Zo heeft het KKC zelf mooi van ieder expertisecentra een eigen promotiefilm, maar kunnen ook de locaties deze films inzetten om te laten zien wat ze doen. Win-win dus! We stelden een vast format op en ontwikkelden de briefing. Per locatie deden we een voorbereidende call om alles goed door te spreken. Daarna waren wij klaar om aan onze trip te beginnen!

Onze kracht

Door onze ervaring weten we precies wat voor beelden en interviews we nodig hebben en schieten we alleen wat we gaan gebruiken. Superefficiënt! Door op deze manier te werken, konden we op twee locaties op één draaidag filmen. Per locatie draaiden we drie interviews en van drie situaties schoten we de sfeerbeelden. Door de strakke voorbereiding konden we achter elkaar doorfilmen. Je ziet absoluut niet terug aan de films dat het relatief snel gefilmd is. Doordat wij vaak voor zorgorganisaties werken, kennen we deze wereld goed en weten we wat wel en niet goed werkt. Wij draaien dan wel echt flink door, maar een zorglocatie doet zijn eigen ding en daar loopt het hoe het loopt. Door onze kleine, relaxte crews kunnen wij ons daar flexibel doorheen bewegen en zijn we de locaties, de dagelijks bezigheden en vooral de structuren voor de bewoners niet tot last. Sterker nog, we hebben een heleboel met de bewoners mogen lachen!

Het effect

Intussen zijn wij echte Korsakov-experts geworden! De films zijn vertoond op het congres en zeer enthousiast ontvangen. In vogelvlucht zagen alle bezoekers welke Korsakov Expertisecentra er zijn en welke kennis waar te halen is. Ook was het centrum erg blij met alle losse promotiefilms voor op hun website, Youtube en voor de organisaties zelf. Want zo’n portret van jouw werk of organisatie, dat maakt je toch trots?

Meer weten?

Glenn glenn@filmkantoor.nl

Meer projecten

Zichtbaar leiderschap voor PostNL
Communicatie

Zichtbaar leiderschap voor PostNL

PostNL benaderde ons met de uitdagende vraag om het leiderschap van CEO Herna Verhagen meer zichtbaarheid te geven door middel van relevante videocontent. Het doel was om Herna's visie te delen over onderwerpen die zij belangrijk vindt, op een boeiende en snelle manier die toch inhoudelijk blijft.

Merkverhaal

Schoolpromotie op emotioneel niveau

Van een merkverhaal naar een brandmovie: dat is iets wat je zeker bij middelbare scholen niet vaak ziet. De school laat in de film zien welke fases je op de middelbare school doorloopt en waarom dit belangrijk is. Daarnaast zie je wat je leert behalve wat je letterlijk moet leren en hoe je langzaam volwassen wordt. Dat levert een unieke film op die het gevoel raakt.