Project

Schoolpromotie op emotioneel niveau

Nadat we met Kattenkwaad Creative, onze grote broer, een merkverhaal voor het 's Gravendreef College hebben ontwikkeld, werd het tijd om deze om te zetten in een brandmovie. Dit is iets wat je zeker bij middelbare scholen niet vaak ziet. De school laat in de film zien welke fases je op de middelbare school doorloopt en waarom dit belangrijk is. Daarnaast zie je wat je leert behalve wat je letterlijk moet leren en hoe je langzaam volwassen wordt. Dat levert een unieke film op die het gevoel raakt. Dat is schoolpromotie op emotioneel niveau.

's Gravendreef College

Onze aanpak

Doordat we zelf met Kattenkwaad Creative het proces hebben begeleid en het merkverhaal hebben beschreven, kenden we de school al door en door. Een dikke voorsprong voor een project als dit! Vanuit de opdrachtgever kregen we volledige vrijheid om iets tofs te maken. Als we maar wel in korte tijd vertelden waar de school voor staat en dat het relevant zou zijn om naar te kijken. Wij bedachten al snel dat we door middel van drie hoofdpersonen de fases, die je als leerling doorloopt op de middelbare school, wilden laten zien. Ook wilden we tonen dat eigenlijk iedereen een soort zelfde proces meemaakt. Als puber is dat soms even doorbijten, maar dit leidt uiteindelijk tot iets moois en zo word je echt volwassen. Dat gevoel wilden we vatten in woorden en beelden die binnenkomen. Schoolpromotie op emotioneel niveau gaat dus ook om de persoon zelf en niet alleen om de prestaties van de school.

Het Filmkantoor maakt jouw brandfilm op maat en doet ook aan schoolpromotie op emotioneel niveau

Onze kracht

We zijn flink terug gegaan naar onze eigen middelbare schoolperiode. We hebben deze gevoelens omgezet in een pakkende voice-over, aangevuld met de kracht van de school en de terugkijkende blik naar de puberteit periode vanaf het nu. Na een presentatie van het concept en de tekst zijn we aan de slag gegaan met de planning en casting. Met de dramadocenten van de school hebben we overlegd wie het meest geschikt zou zijn voor welke rol. Omdat de school theaterklassen heeft, waren er veel leerlingen erg enthousiast om mee te spelen. We werkten met een kleine crew (regisseur, cameraman, lichtman, figuratiebegleider) en hadden slechts twee draaidagen. Wij weten met een kleine crew in korte tijd het maximale uit het budget te halen. Het waren lange maar erg leuke dagen. Voor de leerlingen die meespeelden was het een enorme belevenis. En de ‘schoolfeest’-scene in het dramalokaal was best een beetje spannend. We hebben bewust voor de kleine crew, twee draaidagen en figuratiebegeleiding gekozen. Op die manier konden we het voor de kids ook leuk houden en hadden we de tijd om het meeste uit hun acteerdebuut te halen. Met kinderen werken en spelcoaching geven vinden wij enorm leuk!

Het effect

De school was laaiend enthousiast over het resultaat! Op de groep 8-website van de school staat het prominent bovenaan. Dit geeft de website een enorme uitstraling en het laat je direct voelen dat de school weet waar het allemaal over gaat. Dat is wat schoolpromotie op emotioneel niveau kan doen. Ook heeft de film op Youtube enorm veel views (meer dan 40.000 binnen één jaar!). Daarnaast was het aantal aanmeldingen bij de school dit jaar, net als alle voorgaande jaren, erg hoog.

schoolpromotie op emotioneel niveau bij het filmkantoor

Meer weten?

Glenn van Haaster 2025
Glenn glenn@filmkantoor.nl

Meer projecten

Filmkantoor - Neerlands Diep Uitbreiding A1 Apeldoorn-Azelo

Films voor het awardprogramma van Neerlands Diep

In opdracht van Neerlands Diep, de academie voor bouw- en infrastructuurprojecten, ontwikkelden wij audiovisuele producties rondom hun awardprogramma 'Neerlands Goud'. Wij zijn benaderd vanwege eerdere leuke samenwerkingen, waaronder het maken van een webserie waarin jonge professionals duurzame lessen uit grote bouwprojecten halen.

Filmkantoor Close-up shot
Social Content

Social media content voor The New Teacher

The New Teacher vroeg ons om content te maken om mee te kunnen adverteren op hun social mediakanalen, met als doel om (nieuwe) docenten te werven. En dan wel met content bestaande uit verschillende vormen, van een reportageachtige naar fictionele, gescripte scenes. Met deze verschillende soorten content weten we verschillende doelgroepen aan te spreken en daarmee een groter publiek te bereiken.