Social Content
In de supersnelle wereld van social media is het belangrijk om op te vallen en je doelgroep te raken. Bij het Filmkantoor snappen we dat social content meer is dan alleen het delen van beelden. Het is het creëren van een ervaring waar je online publiek zich bij betrokken voelt.
- Altijd strategisch
- Vaak grappig
- Flexibel en snel
Onze aanpak
Onze creatieve strategieën komen vooral vanuit het goed begrijpen van jouw doelgroep en de unieke kenmerken van alle sociale platforms. We streven er altijd naar om deelbare, pakkende content te creëren die niet alleen opvalt, maar ook voor betrokkenheid zorgt. Wij vertellen je graag meer over hoe onze aanpak in social content jouw merk online laat schitteren en zorgt voor nog meer verbinding met jouw publiek.
Stap 1: Doortastend
Goede content slaat naadloos aan op wie jouw organisatie is. Daarvoor leren we deze organisatie en jouw doelgroep graag eerst goed kennen. In een vrijblijvend gesprek verkennen we de mogelijkheden, kijken we strategisch naar jullie kanalen en doelen en kiezen we wat voor content we gaan maken.
Stap 2: Doorgrond
Na goedkeuring van de offerte gaan wij aan de slag met het ontwikkelen van een concept voor de content. Als we hier beiden enthousiast over zijn, gaan we door met het maken van de scripts en het draaiboek. Ook hebben we contact over de aanwezige mensen, eventuele presentatoren, props en locaties.
Stap 3: Doordacht
Tijd voor het hoogtepunt: de filmdag! Wellicht filmen we 1 video, maar misschien ook wel 20. Dit ligt aan het concept en het doel. Ook kan het variëren van een zelfregisserende cameraman die langskomt tot een hele crew én alles er tussen in. Hadden we al gezegd dat we alleen aan maatwerk doen?
Stap 4: En door!
Tijd om de social content echt in elkaar te zetten! Van sterke, losse quote's uit interviews tot hele geanimeerde leaders voor terugkerende content. Eerst maken wij altijd een 'schets' montage, een ruwe versie, waar we feedback op vragen. Vervolgens maken we het af tot films die je wel móet liken!
Waarom Filmkantoor
-
Uitblinken op inhoud
Om de essentie te verbeelden, pikken wij snel op wat jij echt bedoelt en verbinden we dit met de belevingswereld van de doelgroep. Altijd eerlijk en wij zeggen waar het op staat. Zo komen we snel tot de kern. -
Scherpe prijs
Bij ons betaal je alleen voor wat je echt krijgt. Vooraf een duidelijke offerte zonder nonsens en geen buy-outs. Zo zijn wij toegankelijk en maken wij zoveel mogelijk films over onderwerpen die we belangrijk vinden. -
Film, marketing en communicatie
Wij zijn gepassioneerde filmmakers, maar we zetten ook de bril van marketeer op. Met kennis en technieken van merkidentiteit, imago en NLP weten wij dat we films maken die hun werk doen. -
Nieuwe generatie filmmakers
Onze generatie is opgegroeid met een camera in de hand. Trends en technieken kunnen voor ons niet snel genoeg gaan, maar we laten deze wel altijd onderhevig aan het verhaal. -
Ontwapenend en gezellig
Vriendschap, vakkundigheid en een berg enthousiasme. Dat is onze ontwapenende manier van film maken. Klanten wijzen ons er vaak op dat het zo’n leuke dag was, wij hebben alleen maar leuke dagen. -
Bereikbaar
Duidelijke communicatie en goed bereikbaar zijn is wel zo prettig. Kleine moeite. Wij houden van snel schakelen, directe lijntjes en geen gedoe. En een belletje buiten kantooruren? Dat vinden wij niet erg!
Het Filmkantoor maakt van een idee écht werkelijkheid. Ons uitgangspunt, positieve aandacht voor Haagse docenten, heeft vorm gekregen in de unieke campagne ‘Les is More’. In nauwe samenwerking met Het Filmkantoor hebben we een concept bedacht en vervolgens hebben de mensen van Het Filmkantoor echt iets moois neergezet met veel oog voor details. We zijn ontzettend blij dat we met Glenn en zijn collega’s mogen samenwerken.